Anasayfa arrow Diyet ve Sağlık arrow Diyet Bilgileri arrow Kalp için en iyi diyet Akdeniz diyeti


Kalp için en iyi diyet Akdeniz diyeti PDF Yazdır E-posta

Amerikan Klinik Beslenme Dergisi’nde yayımlanan araştırma, tahıl, meyve-sebze, ceviz, fındık, balık, zeytinyağı ve düşük kırmızı et temelli Akdeniz diyetinin, kalp sağlığına olumlu etkileri olduğu net biçimde belirlendi.
    
Araştırma kapsamında, orta derecede kalp hastalığı riski bulunan 212 erkek ve kadın, 3 ay boyunca standart düşük yağ diyeti veya Akdeniz diyetine göre beslendi. Akdeniz diyetini uygulayanlar, haftada 4 kez balık, haftada sadece bir kez kırmızı et yedi. Erkeklerin günde 2 kadeh, kadınların ise 1 kadeh kırmızı şarap içmesine izin verildi. 

Standart düşük yağ diyetine göre beslenenler ise, kırmızı et yerine kümes hayvanları, haftada iki ya da üç kez balık, meyve-sebze yedi ve yağ oranı yüksek hayvansal gıdalardan uzak durdu.
    
Araştırma sonucunda Akdeniz diyetiyle beslenen grubun toplam kolesterol miktarlarının yüzde 7,5, düşük yağ diyetini uygulayanlarda ise yüzde 4,5 oranında azaldığı saptandı.
    
Bilimadamları, bu sonuçlara göre Akdeniz diyetinin kalp hastalıkları riskini yüzde 15, düşük yağ oranlı beslenmenin ise yüzde 9 oranında gerilettiğini belirledi.
    
Her iki gruptaki katılımcıların vücut kitle endekslerinde 3 ay sonunda önemli bir azalma görüldüğü, beslenme alışkanlıklarında kalıcı değişimler olduğu kaydedildi.

Kaynak: diyetform.com

 
< Önceki   Sonraki >


Anasayfa | Beslenme | Diyet Türleri | Nasıl Zayıflayabilirim | Vejetaryen | Diyet ve Sağlık | Haberler | Arama | İletişim

Bu sitedeki içerikler geneldir, kisisel teshis ya da tedavi yönteminin seçimi için dogrudan kullanilmamalidir. Sitemizdeki içerik kullaniciyi bilgilendirmeye yönelik olarak hazirlanmistir, bu sitedeki bilgiler sizin özel saglik durumunuz için kullanilamaz. Bu kaynaktan yola çikarak, ilaç tedavisine baslanmasi ya da mevcut ilaç tedavisinin degistirilmesi kesinlikte tavsiye edilmez.